Wikia

Wowy Wiki

Trawa elektrostatyczna

Talk0
4pages on
this wiki

Generator pola statycznegoEdit

Otrzymaliśmy sporo pytań dotyczących tej tajemniczej maszyny - generatora pola statycznego. Zrozumiałe jest zaciekawienie tą kompletnie nie znaną w Polsce metodą przyklejania trawki statycznej. Pozwoliłem sobie zatem nieco rozwinąć fragment dotyczący testów porównawczych metod klejenia.

Słowo wstępu poświęcę krytykom pokazanych metod. Otóż kilku naszych czytelników wyraziło pogląd, że używanie czegoś innego niż palców to przerost formy nad treścią. Pojawiły się głosy, że cała podstawka pokryta trawką wygląda słabo, albo że wykorzystywanie generatora do posypywania podstawek to strzelanie z armaty do muchy. Być może tak. Tyle, że ani razu w tym materiale nie pojawiła się informacja, że jest on poświęcony robieniu podstawek. Modelarstwo w grach bitewnych często wykracza poza granice podstawki i dotyczy np. makiety czy nawet całego stołu. Tak więc krytyka przedstawionych metod często wynikała z bardzo subiektywnego i wąskiego wyobrażenia co można robić. Porównać by to można do krytyki posypki śnieżnej przez gracza Tomb Kingów, który ma prawo uważać ją za całkowicie nieprzydatną.

Wróćmy jednak do prezentacji akcesoriów... Pierwsze urządzenie do posypywania trawką to dozownik. Jest to zakręcana buteleczka z sitkiem. Po naniesieniu trawki nadmiar może być strzepnięty na kartkę i z powrotem wsypany do dozownika. Tym samym spełnia on jednocześnie rolę praktycznego pojemniczka na trawkę. Warhammer, wh40k, figurki, sklep, terenokreacja, lotr, władca pierścieni Drugim urządzeniem jakim się posługiwaliśmy jest generator pola statycznego. Jest to profesjonalne narzędzie modelarzy kolejkowych. Wytwarza on na włókienkach trawki ładunek elektryczny. Kiedy uziemi się klej, to włókienka wystrzeliwują z pojemnika niczym z procy i wbijają się w klej. Warhammer, wh40k, figurki, sklep, terenokreacja, lotr, władca pierścieni Jest to urządzenie, które będzie szczególnie przydatne modelarzom wykonującym makiety. Niemniej ze względu na wysoką cenę - ok. 550 PLN tylko nieliczni skuszą się na zakup. Jednak każdemu kto chciałby zobaczyć jak generator działa w rzeczywistości i samemu pobawić się nim, możemy zaproponować odwiedzenie naszych sklepów. W czerwcu generator będzie dostępny dla klientów Cytadeli w Warszawie. W kolejnych tygodniach generator odwiedzi również sklepy w Szczecinie i Poznaniu.

Skuteczność klejenia można zobaczyć na poniższym zdjęciu: Warhammer, wh40k, figurki, sklep, terenokreacja, lotr, władca pierścieni

linijkaEdit

Jesli ktos jednak nie tworzy makiet, a chcialby miec na swoich podstawkach ladnie sterczaca trawke - polecam linijke potarta o wlosy. Cena 100 razy nizsza, a efekt po przesunieciu takiej linijki nad dopiero co wysypana na klej trawka jest zapewne niewiele gorszy od działka GPS

grawitacjaEdit

Ja stosuję "napęd grawitacyjny"... Niestety sprawdza się tylko przy mniejszych modelach i wymaga dużej ilości trawy. Miejsca gdzie chcemy posadzić trawę zalewamy klejem (najlepszy taki, który nie łapie w 2-3 s.), potem zanurzamy całość w pojemniku z trawą. Szybko wyjmujemy obracamy i kilkanaście razy rytmicznie pukamy... iii trawka stoi jak... ;)

http://www.cytadela.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=853

Around Wikia's network

Random Wiki